Jižní Morava

Když se řekne Jižní Morava, tak si většina z nás představí krajinu plnou vinné révy a slunce, ale Jižní Morava je i skvělým místem pro výlety na kole. Celá oblast Jižní Moravy je protkaná cyklostezkami, které Vás zavedou nejen na zajímavá místa, ale také do vinných sklípků. Jednou z takových tras je i cyklostezka Modré Hory, která se vine krajinou stejného názvu – Modrými Horami.

vylet2_obr1

A právě tímto krajem jsem se vypravil na svém kole Kross Level B6. Cyklostezka začíná a končí v obci Velké Pavlovice, která je dostupná i vlakem, a poté pokračuje do obce Němčičky. Prakticky okamžitě Vám dojde, že vinařství je v tomto kraji zakořeněno velmi hluboko, neboť víno zde lze nalézt téměř všude.

Po opuštění Velkých Pavlovic a po vjezdu do terénu se cesta vine směrem nahoru k nejvyššímu bodu, odkud se spolu s Moravskou vinnou stezkou spouští zpět k Velkým Pavlovicím. Záhy však odbočí doleva a zavede nás do Němčiček. Pro ty zvídavé si v Němčičkách můžete prohlédnout informační tabule, ze kterých se dozvíte něco o historii obce. Trasa Modré Hory poté pokračuje dále, kolem několika vinařských sklepů, do obce Bořetice.

vylet2_obr3

Nad obcí Bořetice se tyčí rozhledna Kraví Hora, ze které je výhled na široké okolí. Po Bořeticích je další zastávkou Modrohorské stezky obec Kobylí, která se pyšní tradicí pěstování vína od 13. století. V obci se nenachází jen historické lisovny ale v prostorách staré měšťanské školy lze najít muzeum obce.

vylet2_obr2

Za obcí Kobylí na nás už čeká poslední Modrohorské stoupání, a to směrem k obci Vrbice. V této obci stojí za zmínku sedmipatrový areál vinných sklepů. Po Vrbicích na nás čekají znovu Bořetice a poté Velké Pavlovice. Abychom nejeli zpět stejnou trasou, tak ještě vyjedeme k rozhledně Slunečná.

Celá Modrohorská trasa měří 31 kilomterů a není nikterak zvlášť obtížná – zvládnout by ji měl i nesportovec.